Uppskattning...
Publicerat den

Jag har blivit inbjuden på en arrangörsmiddag på Uno i Kd den 10 Feb. Och nu när man bor så himla långt bort, utan egen inkomst så är det väldigt svårt att åka någonstans. Vi måste prioritera och planera vad vi ska göra under månadens gång. Så känns inte som jag kommer kunna komma iväg någonstans.
Varför jag har blivit inbjuden?
Jo jag hade ju en utställning där förra året, som blev väldigt lyckad och uppskattad. Då bjuder de in människor som arrangerat evenemang av olika slag och fyllt huset av kreativitet under året.
Man blir inbjuden som en bevis på uppskattning från dom och det tycker jag är så otroligt fint och roligt.
Jag har varit med en gång tidigare och det var super.
Men nu när jag inte vet om jag kan åka dit så får jag banne mig lite ångest, när man äntligen ska få lite uppskattning för det man gjort. Sånt känner jag är viktigt för själen för att få motivation till att fortsätta!
 
Varför är uppskattning så viktigt för en människa?
Är det för att man är allmänt ego och bara vill ha uppmärksamhet?
Är det för att människan är skapt så, att man personligen behöver lite uppskattning då och då?
Alla mår bättre av att få en klapp på axeln ibland när man gjort någonting bra, till och med att få feedback på det man gjort. Då vet man vad man ska förbättra osv.
Uppskattning är viktigt!
I ett förhållande vill man ju ofta höra att man är omtyckt, älskad och få lite komplimanger då och då, varför vill man det?
Tror man inte på sig själv tillräckligt för att tycka man är bra som man är?
Har vi så dåligt självkänsla så vi måste höra av andra att man är fin, bra och duktig?
Kanske är så, eller handlar det om att man allmänt mår bättre av att höra det någon gång ibland?
 
På jobbet behöver vi också höra att vi gjort någonting bra, för att kunna lyfta oss själva och orka fortsätta. Samma i skolan. Annars tappar man gnistan och motivationen till att orka med vardagen tror jag, och därmed självförtroendet sänks.
 
Vart behöver man inte uppskattning?
Kan för mycket uppskattning vara dåligt?
 
 
 



♥ Evahle.se - må bra bloggen ♥

Jag tror man behöver uppskattning för att kunna fylla på sin energi då och då. Det finns så många energitjuvar som tar och tar men aldrig ger. Men det är ytterst få som fyller på ens energi. Man är bara människa, så ibland tvivlar man på sig själv och energin försvinner. Då behöver man någon som tar emot en och fyller på, eftersom det finns så mycket hat i världen. Vi behöver se att andra tycker om oss för att själva kunna tycka om oss och se att faktiskt folk ser ens positiva sidor.

SVAR: Tack för dina fina och peppande ord. Det betyder mycket ska du veta. Kram

Svar: Det var så lite. Du är en toppen bloggare som sprider mycket bra budskap till världen, man skulle behöva fler som dej :) Kram på dig och tack själv för ditt svar. Dina ord stämmer mycket bra!
Sassa



URL: http://evahle.se





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?